Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZalewska, Anna
dc.date.accessioned2016-04-27T06:56:59Z
dc.date.available2016-04-27T06:56:59Z
dc.date.issued2016-04-25
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9434
dc.description.abstractNiniejsza praca opiera się na zbadaniu figur Robotnicy i Robotnika z okresu realizmu socjalistycznego. Analiza dotyczy androgyniczności, która cechuje przedstawienia postaci żeńskich, i która stanowiła emanację nowego męskiego kodu kulturowego, który nałożono na kobiety w celu ich emancypacji. Tym samym kod kobiecy uznany został za wrogi systemowi i zwalczany, a figury kobiece pozbawiono istotnego genderowego elementu – erotyki. Odseksualnione i zmaskulinizowane wizerunki robotnic przyczyniły się do nieświadomego przeniesienia elementów seksualnych na postacie mężczyzn. Feminizacja i erotyzacja figur robotników stanowiła swoisty wentyl dla seksualności w sztuce okresu realizmu socjalistycznego. Oba przedstawienia wiązały się z modelem płci androgynicznej, uważanej w socrealizmie za ideał „nowego człowieka”. Praca ma na celu wykazanie genezy owej androgyniczności w realizmie socjalistycznym poprzez analizę opartą na historii, założeniach oraz ukrytych namiętnościach socrealizmu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectarchetypypl_PL
dc.subjectsztukapl_PL
dc.subjectZSRRpl_PL
dc.subjectmarksizmpl_PL
dc.subjecterotykapl_PL
dc.subjectgenderpl_PL
dc.subjectPRLpl_PL
dc.subjectsocrealizmpl_PL
dc.subjectandrogynicznośćpl_PL
dc.titleAndrogyniczność w realizmie socjalistycznympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska