Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSymela, Alicja
dc.date.accessioned2016-04-27T06:42:05Z
dc.date.available2016-04-27T06:42:05Z
dc.date.issued2016-04-25
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9429
dc.description.abstractCelem pracy jest analiza nowych form lalek, których główną funkcją jest reprezentacja cielesności. W pierwszych rozdziałach opisuję związaną z nią formę „zabawy” polegającą na przekształcaniu jej wizerunku – od fizycznej ingerencji w jej kształt po rejestrację fotograficzną i wirtualną prezentację. Użytkownik jest jednocześnie autorem i widzem transformacji lalki, a satysfakcja, którą czerpie, wiąże się z ostatecznym efektem ożywienia i nawiązaniem relacji paraemocjnalnej. Analizuję trzy typy lalek, których pojawienie się na rynku zbiegło się w czasie – Dollfie, Realdoll i Reborn. Sposób ich funkcjonowania może być czynnikiem redefiniującym powszechnie przyjęte przekonania o znaczeniu i roli lalki, kojarzonej w kulturze popularnej głównie z Barbie. Wątkiem pobocznym w tekście jest próba ujęcia lalki jako przedmiotu, który wpisuje się w dyskurs związany ze sztucznym człowiekiem i w szerszy kontekst tworzenia wizerunków antropomorficznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectwspółczesna kultura Japoniipl_PL
dc.subjectDollfiepl_PL
dc.subjectBarbiepl_PL
dc.subjectsztuczny człowiekpl_PL
dc.subjectrzeźbapl_PL
dc.subjectfetyszpl_PL
dc.subjectciałopl_PL
dc.subjectzabawkapl_PL
dc.subjectlalkapl_PL
dc.titleLalka jako symulacja cielesnościpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska