dc.contributor.author | Symela, Alicja | |
dc.date.accessioned | 2016-04-27T06:42:05Z | |
dc.date.available | 2016-04-27T06:42:05Z | |
dc.date.issued | 2016-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9429 | |
dc.description.abstract | Celem pracy jest analiza nowych form lalek, których główną funkcją jest reprezentacja cielesności. W pierwszych rozdziałach opisuję związaną z nią formę „zabawy” polegającą na przekształcaniu jej wizerunku – od fizycznej ingerencji w jej kształt po rejestrację fotograficzną i wirtualną prezentację. Użytkownik jest jednocześnie autorem i widzem transformacji lalki, a satysfakcja, którą czerpie, wiąże się z ostatecznym efektem ożywienia i nawiązaniem relacji paraemocjnalnej. Analizuję trzy typy lalek, których pojawienie się na rynku zbiegło się w czasie – Dollfie, Realdoll i Reborn. Sposób ich funkcjonowania może być czynnikiem redefiniującym powszechnie przyjęte przekonania o znaczeniu i roli lalki, kojarzonej w kulturze popularnej głównie z Barbie. Wątkiem pobocznym w tekście jest próba ujęcia lalki jako przedmiotu, który wpisuje się w dyskurs związany ze sztucznym człowiekiem i w szerszy kontekst tworzenia wizerunków antropomorficznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | współczesna kultura Japonii | pl_PL |
dc.subject | Dollfie | pl_PL |
dc.subject | Barbie | pl_PL |
dc.subject | sztuczny człowiek | pl_PL |
dc.subject | rzeźba | pl_PL |
dc.subject | fetysz | pl_PL |
dc.subject | ciało | pl_PL |
dc.subject | zabawka | pl_PL |
dc.subject | lalka | pl_PL |
dc.title | Lalka jako symulacja cielesności | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |