Kreatywny łańcuch – powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce

Abstract
Autorzy raportu weryfikują na ile kultura w Polsce jest rzeczywistym impulsem dla rozwoju sektorów kreatywnych i całej gospodarki, a inwestycje w kulturę przekładają się na przychody pozostałych sektorów gospodarki. Jest to tym samym weryfikacja modelu rozwoju zakładającego, że główne dziedziny kultury współistnieją z przemysłami kultury i kreatywnymi, wspólnie tworząc nowy obszar – sektor kreatywny – stanowiący źródło silnego impulsu rozwojowego dla całej gospodarki. Za wskaźnik weryfikujący ten model przyjęto analizę deklaratywnych powiązań występujących pomiędzy podmiotami przynależącymi do poszczególnych branż z sektora kreatywnego, a także poszczególnych okręgów koncentrycznych.
Description
Całość raportu poprzedzają numerycznie przedstawione wnioski i rekomendacje. Na samym wstępie czytelnik odnajduje informacje dotyczące warunków, które sprzyjają rozwojowi branż kultury i kreatywnych oraz na tej podstawie nakreślony zestaw rekomendacji, których realizacja, w obecnych uwarunkowaniach, będzie sprzyjać rozwojowi sektora kreatywnego. W pierwszym rozdziale przedstawiona została różnorodność postrzegania czym są i z jakimi trudnościami zmagają się branże sektora kultury i kreatywnego, jak również jaką rolę odgrywają kapitał ludzki i działalności kreatywne w rozwoju społeczno-gospodarczym i kulturowym polskich regionów. Wyniki przeprowadzonych badań: ilościowych (próba o liczebności 793 podmiotów), wywiadów indywidualnych i grupowych, a także studiów przypadku, zawarte są w rozdziałach od drugiego do szóstego.
Keywords
Citation
Szultka, S. (red.), Kreatywny łańcuch – powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2014
Belongs to collection