Danto i jego światy. Na marginesie książki Leszka Sosnowskiego

Abstract
Pluralizm w sztuce zakładał fundamentalną raczej transfor-mację artystycznej świadomości; niemal rewolucję w sposo-bie myślenia artystów na temat przyszłości sztuki. Owa transformacja nie zaczęła jeszcze obowiązywać, lecz fakt, że była w ogóle możliwa, oznaczał, że artyści nie byli już dłu-żej przekonani o istnieniu jednego, właściwego, kolejnego kroku w historii sztuki [...]. W 1913 r. malarze mieli wiele opcji – impresjonizm i ekspresjonizm; oczywiście kubizm; także futuryzm; wiele realizmów – ale tylko jedna z nich by-ła prawdziwa. Lecz teraz, w 1981 r., po zaakceptowaniu pluralizmu, każda z opcji jest równie prawdziwa. Nie chodzi o to, że wszystko było historycznie poprawne; historyczna poprawność straciła zastosowanie. Cyt: A. C. Danto Beyond the Brillo Box New York The Noonday Press 1993 s. 218. Przytoczone za: L. Sosnowski Sztuka. Hi-storia. Teoria. Światy Artura Danto Kraków 2007 s. 51.
Description
Recenzja książki: L. Sosnowski, Sztuka. Historia. Teoria. Światy Artura Danto Kraków 2007
Keywords
Citation
L. Sosnowski, Sztuka.Historia. Teoria. Światy Arthura Danto, Kraków 2007
Belongs to collection