Aspekty kulturowe w dydaktyce języka polskiego oraz języka czeskiego jako obcych. Analiza glottodydaktyczna wybranych podręczników dla poziomów A1–B2

Abstract
Niniejszy artykuł koncentruje się na porównawczej analizie zagadnienia aspektów kulturowych w polskich i czeskich podręcznikach przeznaczonych do nauczania cudzoziemców na poziomach A1–B2. Jego celem jest wskazanie i opisanie tego, jakie aspekty kulturowe umieszczane są w polskich, a jakie w czeskich publikacjach glottodydaktycznych. W pracy zostały przedstawione zarówno podobieństwa, jak i różnice występujące między polskimi i czeskimi podręcznikami związane ze sposobem oraz zakresem omawiania wspomnianej tematyki.
Description
Keywords
Citation
Bednarczyk, Alicja (2022): Aspekty kulturowe w dydaktyce języka polskiego oraz języka czeskiego jako obcych. Analiza glottodydaktyczna wybranych podręczników dla poziomów A1–B2, [w:] Kuluary. Prace o języku i literaturze, z. 1, red. Marta Śleziak, Jan Krzywdziński, Wrocław, s. 20-35.