Rozdziały z prac zbiorowych Uczelni Łazarskiego

Recent Submissions

Displaying 1 - 5 of 30 records
  • Item
    Współpraca w social mediach
    (Uczelnia Łazarskiego, 2023) Mazur, Marcin; Białowąs, Paulina; Uczelnia Łazarskiego
    Współpraca komercyjna w social mediach jest mało eksploatowanym tematem w doktrynie prawa. Powodów może być kilka, jednak jako najistotniejszy należałoby wskazać długi okres braku powszechnego dostępu do internetu, który jest kluczowy dla działalności komercyjnej w sieci na skalę uznawaną za przynoszącą dostateczne korzyści oraz tłumaczącą sens tworzenia sieci ambasadorów promujących produkty. Dopiero od niedawna przedsiębiorstwa zaczęły wykorzystywać internet jako strefę komercyjną przynoszącą dochody z kampanii reklamowych w takiej samej skali jak telewizja czy radio. Uznano, że nie ma dostatecznych różnic pomiędzy tradycyjnymi platformami prowadzenia kampanii reklamowych a tymi w internecie, by stosować nowe podejście do odbiorcy lub produktu. Jednakże dziś najbardziej skutecznym sposobem rozpowszechniania treści reklamowych w internecie są powszechnie rozpoznawalne współprace nawiązywane z influencerami, którzy promują różnorodne produkty, wykorzystując swój wizerunek i/lub działalność artystyczną bądź medialną.
  • Item
    Treści komercyjne a treści o charakterze niekomercyjnym – próba odróżnienia
    (Uczelnia Łazarskiego, 2023) Grochal, Natalia; Walak, Michał; Uczelnia Łazarskiego
    Niniejsze opracowanie skupia się na analizie aspektów prawnych reklamy w mediach społecznościowych, przy uwzględnieniu treści komercyjnych, jak i niekomercyjnych. Poddanie problematyki analizie ma na celu rzetelną identyfikację i zrozumienie kluczowych zagadnień prawnych, jakie wynikają z promocji produktów i usług oraz treści o charakterze społecznym czy edukacyjnym.
  • Item
    Reklama a autopromocja
    (Uczelnia Łazarskiego, 2023) Kozioł, Marta; Uczelnia Łazarskiego
    Analiza przedstawionych w niniejszym opracowaniu regulacji prawnych pozwala udzielić odpowiedzi na postawione we wstępie pytanie o podobieństwo autopromocji do formy medialnej, jaką jest reklama. Należy zrozumieć pojęcia reklamy i autopromocji, ich istotę oraz regulacje prawne. Reklama jest bezpośrednią, odpłatną formą komunikacji i w sposób perswazyjny wpływa na odbiorcę, tak by dokonał zakupu konkretnego towaru, skorzystał z określonej usługi czy też wprowadził zmiany w swoim życiu codziennym. Autopromocja jest reklamą marki własnej polegającą na promowaniu w mediach społecznościowych produktów własnego autorstwa. Od autopromocji odróżnić należy jednak współpracę komercyjną, która podlega innemu oznaczeniu. Influencerzy – na podstawie Rekomendacji w sprawie oznaczania reklam w mediach społecznościowych – zobowiązani są do określonego oznaczania własnych treści w Internecie. Bardzo ważna rola spoczywa na ustawodawcy, który musi nadążyć za zmiennością świata mediów i na bieżąco regulować kwestie prawne, które są z tą problematyką związane. Tylko dzięki takim działaniom możliwe jest zapobieganie w przyszłości nadużyciom oraz czynom nieuczciwej konkurencji.
  • Item
    Prawo do jasnej, pełnej i prawdziwej informacji a przekazywanie informacji o produktach i usługach na portalach społecznościowych
    (Uczelnia Łazarskiego, 2023) Maszkiewicz, Anna; Kaczor, Małgorzata; Uczelnia Łazarskiego
    Autorki niniejszego opracowania omawiają prawo do jasnej, pełnej i prawdziwej informacji przekazywanej za pośrednictwem portali społecznościowych, a także konieczności umożliwienia konsumentom weryfikację reklam produktów pojawiających się w social mediach.
  • Item
    Odpowiedzialność za markę
    (Uczelnia Łazarskiego, 2023) Vesin, Julia; Malik, Julia; Uczelnia Łazarskiego
    Odpowiedzialność marki jest ważnym aspektem funkcjonowania biznesu w dzisiejszych czasach. Marka jest często nieodłącznym elementem tożsamości i wizerunku przedsiębiorcy, a także gwarantuje jakość produktów i usług, co wpływa na lojalność konsumentów. W Polsce prawo reguluje odpowiedzialność przedsiębiorców za swoje produkty i usługi, a także za sposób, w jaki marka jest wykorzystywana i prezentowana. W opracowaniu autorzy dokonali analizy zagadnienia odpowiedzialności marki w polskim prawie, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób przedsiębiorcy mogą chronić swoją reputację, a konsumenci dochodzić swoich praw.