Racjonalność zachowań altruistycznych w ekonomii na przykładzie zjawiska crowdfundingu

Abstract
Rozwój social mediów wpłynął bezpośrednio na większą popularność akcji crowdfundingowych. Wśród motywacji uczestników finansowania społecznościowego można wymienić m.in. altruizm. Prezentowane w artykule badanie przeprowadzone wśród 120 osób za pomocą sondażu diagnostycznego pokazuje, że ludzie motywowani w ten sposób do wspierania różnego rodzaju projektów mogą czerpać korzyści zewnętrzne i/lub wewnętrzne. Jest to przejaw maksymalizacji użyteczności, co z punktu widzenia ekonomii świadczy o racjonalności danego zachowania. Pokazano także, że chęć uzyskania korzyści za pomoc nie jest uznawana za coś nieetycznego.
Description
Keywords
Citation
J. Sadowski, A. Zarzycka, Racjonalność zachowań altruistycznych w ekonomii na przykładzie zjawiska crowdfundingu, Akademia Zarządzania 2022, 6(4), s. 278-296
Belongs to collection