Magia politycznych wizerunków w mediach: Aleksander Kwaśniewski i Andrzej Lepper: studium przypadków

Abstract
Podjęto próbę pokazania, w jaki sposób zostały wykreowane wizerunki polskich polityków po 1989 roku, uwzględniając proces zachodzących w mediach dynamicznych zmian. Wybrane zostały wizerunki polityczne, ponieważ polityka, a współcześnie jej medialne odbicie, ma ogromny, choć nie zawsze uświadamiany wpływ na wszystkie sfery naszego życia. Żyjemy w świecie wizerunków – nietrwałych, budowanych w mediach na potrzeby chwili, ale także etykiet, poprzez które postrzegana jest rzeczywistość. Do studium przypadków wybrane zostały dwie postaci z polskiej sceny politycznej – Aleksandra Kwaśniewskiego i Andrzeja Leppera, których wizerunki po 1989 roku ukształtowały się na tyle stabilnie, że można uznać je za wyraźnie zarysowane i pokazać całościowe medialne portrety.
Description
Keywords
Citation
Czechowska-Derkacz, B. (2012). Magia politycznych wizerunków w mediach: Aleksander Kwaśniewski i Andrzej Lepper: studium przypadków. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Belongs to collection