Cechy komunikacji angażującej czytelników skandynawskich dzienników informacyjnych w serwisie Facebook na przykładzie „Aftenposten”, „Göteborgs-Posten” i „Politiken”

Abstract
Serwisy społecznościowe, szczególnie Facebook, są coraz popularniejszym narzędziem wykorzystywanym przez marki medialne w procesie dialogu z odbiorcami. Celem badań był wskazanie, jakimi cechami charakteryzuje się komunikacja za pośrednictwem Facebooka prowadzona przez skandynawskie dzienniki informacyjne. W okresie 1.01-31.03.2015 r. analizie poddano Facebook pages gazet „Aftenposten”, „Göteborgs-Posten” i „Politiken”, publikowane na nich wpisy o największym wskaźniku engagement rate oraz artykuły w wydaniach online gazet, do których odsyłały posty. Głównym rezultatem badań jest wniosek, że można wskazać dominujące cechy, którymi charakteryzują się wpisy administratora najbardziej angażujące czytelników, nie są one jednak uniwersalne dla wszystkich gazet, lecz specyficzne dla każdej z nich.
Description
Keywords
Citation
Flasiński, K. (2016). Cechy komunikacji angażującej czytelników skandynawskich dzienników informacyjnych w serwisie Facebook na przykładzie „Aftenposten”, „Göteborgs-Posten” i „Politiken”. W: I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Media informacyjne (T. II, s. 117-131). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. ISBN: 978-83-778-4800-5.
Belongs to collection